Час доїзду бригади екстреної медичної допомоги чітко регламентований і залежить, у першу чергу від категорії виклику. Всього таких категорій чотири:
1 Критичні виклики – пацієнт не дихає, дихає неефективно і потребує реанімаційних заходів, має масивну крововтрату чи кровотечу. Час прибуття “швидкої” в цьому випадку становить 10 хвилин з моменту звернення до диспетчера центру екстреної медичної допомоги.
2 Екстрені виклики – у пацієнта порушена свідомість, є ознаки кровотечі, гострого коронарного синдрому, гострого мозкового інсульту, розлади дихання тощо. Час прибуття бригади в такому випадку – 20 хвилин.
3 Неекстрені виклики – стан пацієнта не є невідкладним і не погіршиться через відтермінування надання медичної допомоги, але потребує оцінки медичним працівником. У таких випадках диспетчер, в залежності від ситуації, рекомендує звернутися до сімейного лікаря або найближчої лікарні, що працює цілодобово. Бригада “швидкої” на такий виклик спрямовується тільки якщо дозволяють ресурси.
4 Непрофільні виклики – стан пацієнта не є невідкладним та не потребує екстреної медичної допомоги. У таких випадках диспетчер рекомендує звернутися до сімейного лікаря або надає дистанційну медичну консультацію.
Зазначимо, що на час доїзду може вплинути дорожня ситуація. Тому дуже важливо виховувати власну водійську культуру – пропускати машину “швидкої”, не перешкоджати дорожньому руху неправильним паркуванням тощо.
Нагадаємо, що диспетчеру слід надавати тільки правдиву інформацію про стан хворого чи постраждалого. Адже обман чи маніпуляція можуть у буквальному сенсі коштувати життя іншому пацієнту, до якого медики не встигнуть через непрофільний и неекстрений виклик.
Також важливо відповідально ставитися до власного здоров’я, не допускати загострення хронічних хвороб, спостерігатися у сімейного лікаря чи вузького спеціаліста і дотримуватися лікарських рекомендацій. Це значно знизить і ризики для вашого здоров’я, і навантаження на екстрену медичну допомогу.