Головна / Про реформу / Медичні електронні записи. На що слід звернути увагу та чому важливо готуватися вже зараз?

Медичні електронні записи. На що слід звернути увагу та чому важливо готуватися вже зараз?

Наступний етап реформи, який заплановано на квітень цього року, передбачає в тому числі трансформацію застарілої системи роботи з медичною документацією – так, на заміну паперовим документам прийдуть електронні форми.

Такий сучасний підхід відкриває безліч переваг як для медичних працівників, так і для пацієнтів — оптимізація та спрощення, що дозволятимуть лікарям уникнути зайвої писанини та приділити більше часу своїм пацієнтам, а також створення єдиної автоматизованої бази даних, доступ до якої можна буде отримати у зручному форматі усім зацікавленим сторонам.

Головний інструмент, за допомогою якого здійснюватиметься ведення електронних медичних записів.

Медична інформаційна система – автоматизована система роботи з документами, яка має різні можливості та функціонал, що дозволяє обрати той МІС, який максимально точно відповідатиме запиту та потребам певного лікувального закладу.

Електронні медичні записи, в залежності від рівня та профілю закладу, можуть мати свою специфіку, яка визначає обсяг даних, основні інформаційні елементи та класифікатори, які використовуються для їх заповнення.

Чому важливо ставитися до ведення електронних медичних записів ще уважніше та відповідальніше, ніж до паперових?

Тепер медичний запис стосовно клінічного випадку кожного пацієнта, що був на прийомі, стане доступним будь-якому медичному працівнику, який надаватиме медичну допомогу. Тому вкрай важливо, щоб інформація була достовірною та коректною. Окрім цього, електронні медичні записи будуть основою для формування фінансової звітності та аналізу індикаторів якості надання медичної допомоги.

Які медичні записи можуть створюватися в рамках прийому?

  1. Направлення. У випадку, коли пацієнт потребує консультації іншого спеціаліста або дообстеження, лікар оформлює відповідний електронний документ, що є підставою для надання медичної допомоги іншим закладом/лікарем.
  2. Взаємодія. Важливо розуміти, що кожна окрема медична проблема пацієнта — це окремий медичний запис, що відповідає одному епізоду взаємодії. За один прийом може здійснюватися одна або більше таких взаємодій. Результати консультації лікаря вказуються в рамках взаємодії.
  3. Діагностичний звіт. Така форма передбачає внесення лікарем результатів проведення лабораторних / інструментальних діагностичних досліджень.
  4. Обстеження.
  5. Процедури.

Враховуючи стрімкий темп, який набуває реформа охорони здоров`я, та використання нових, раніше невідомих, інструментів потребує додаткового навчання задля опанування відповідних навичок. І краще подбати про це вже зараз.

Платформа НСЗУ виклала три частини оглядового матеріалу стосовно ведення електронних медичних записів. Матеріал доступний у розділі Академія НСЗУ за посиланням ePlatform Академії НСЗУ https://academy.nszu.gov.ua/